יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

כל הסיפור על שיער

הוא יכול לגרום לנו למצב רוח טוב או ממש רע, הוא די שולט לנו בהופעה החיצונית ובוא נודה בזה אחת ולתמיד- גם בהערכה העצמית- השיער- המדריך לבעיות, השאלות, ובעיקר מה לא ומה כן לעשות.



נתחיל משגרת טיפוח יום יומית-

השמפו שאני משתמשת בו כבר כמעט שנה הוא ELVIV  של לוריאל לשיער צבוע (האדום).
יש לו ריח ממכר- כמו לכל הסדרה של ELVIV, השמפו לא שומני ומנקה היטב את השיער.
את המרכך אני פחות אוהבת – יש לו גם ריח מאוד נעים והוא עושה עבודה טובה בלהפוך את השיער לבעל סירוק אבל אני מרגישה שהוא גורם לי לנשירה חמורה בכל שימוש, ואשמח לשמוע מכם דעות נוספות.
לקראת ראש השנה ראיתי מבצע בסופר שמכרו באריזת חג את השמפו עם המסכה ב30 ₪ (שרק המסכה לבד עולה 35 ₪ אם לא 40), כמובן שרכשתי- המסכה הרבה יותר טובה מהמרכך- אבל יש טיפת תחושת שומניות אז אני לא ממליצה על שימוש יומי (בניגוד לדוגמא ממסכת אובליפיחה) אבל פעמיים 3 בשבוע זה בהחלט מומלץ- בכלל אני נורא ממליצה לא רק להשתמש בשמפו
הייתה לי תקופה בה ניסיתי להיגמל ממוצרים של מסכות סרומים ושאר חברים כדי לתת לשיער שלי קצת מנוחה והוא נעשה יבש ולא ממושמע, אז כמו שתמיד ידענו- הכל זה עניין של מידה.
בנוגע לסרום לא יצא לי להשתמש- יש לי את השמן של אובליפיחה, ואת הקרם ששומר על השיער של מון פלטין ואני די מרוצה מהם.



צילום: מוטי פישביין
 
 
עוד על שיער

אם את מכורה לפאנים ומחליקים (כמובן שעדיף שלא) שימי לב לא לעשות פן על שיער עם שמן או סרום- אלא אם כן זה סרום שמותאם לחום הגבוה של הפן.
כשמחליקים לא להצמיד את הפן לשיער אלה רק לקרב אותו
עדיף לעשות החלקה ולהימנע מכל העבודה הקשה המפרכת והשורפת את השיער-

אישית עברתי כמה החלקות בחיי, חלקן ביתיות (טעות נוראית), חלקן אצל ספר א ואחרות אצל ספר ב. מהחוויה הטראומתית הזאת אני לא יכולה להיות בלי פן או מחליק על השיער כי הוא איבד כל צורה (הוא נע בין מתולתל, גלי, חלק והכל רק בשערה אחת) ולמרות שאני כבר שנה בתהליכי שיקום – של מסכות מאוד חזקות, אמפולות (טוב, זה גם בשביל הכיף), ובקיצור הרבה הרבה כסף אני בלב שלם מעבירה אליכן את המסר שלי:

לא משנה כמה הספר נחמד, כמה הברושורים יפים, וכמה הבטחות מדוברות על החלקת ה- משי/פשתן/יפנית/אפריקאית/טריפוליטאית או מה שלא יהיה, אתן ל-א תגיעו לאותה תוצאה מושלמת- בשביל תוצאה מושלמת עושים פן. יש את הברות מזל עם השיער כמעט חלק או המאוד מאוד דק שעליהם זה באמת עובד (וגם אז לחודשיים ואני מגזימה), אבל מי שבדרך כלל רוצות לעשות החלקה זה המתולתלות והמתולתלות מאוד ועליהן (תאמינו לי- הייתי כזאת!)- זה ל-א יעבוד, זה יראה בסופו של דבר כמו פתיחת תלתלים סוג ג'.


אז מה הבונוס בהחלקה?

הוא גורם לשיער להפוך יותר קל כשעושים פן

הוא מוריד הרבה נפח

והחלקה בסופו של דבר נותנת תחושת ביטחון.

 

בשביל להשיג שיער מושלם כמו בסרטים עושים פנים, אין פה קיצורי דרך.
 
 

 
 טיפים נוספים שלי ועוד כמה באדיבות ארז אלון (יועץ ומומחה שיער מלוריאל פריז):

 
 אחרי חפיפת ראש לא לאסוף את השיער, אלה לייבש אותו כשהוא פתוח. המים בארצנו מלאים בחומרים  שיכולים להחליש את הקצוות ולגרום להם להתפרק- אחותי לדוגמא טוענת שהשיער שלה נראה הרבה יותר טוב כשהיא בחול- היא פעם חשבה שזה בגלל מזג האוויר עד שהיא גילתה שזה נגרם מהאבנית והמים הקשים בארצנו.

אל תגלגלי את השיער באצבעות. זה שורט ופוגע במבנה החיצוני של השערה ועלול לגרום לשבירה של הקצוות





מלחים שנמצאים בזיעה, כלור בבריכה, וים הורסים מאוד את השיער! ארז אלון ממליץ אחרי הזעה לשטוף היטב במים ועליו להניח רק קונדישנר- אין צורך בשמפו-אם כמובן המטרה היא רק להוריד את הזיעה. אם חגגתם בים או בבריכה- אין פטור ממקלחת J (וחסר לכן אם יצאתן בחוצה בלי קרם הגנה!)

אישית, ואני בהחלט מתמידה בזה- אני גוזרת קצוות כל 3 חודשים. לא הרבה רק  3,2 ס"מ ויש לי ספרית מדהימה שיודעת שלשמור על האורך אומר "לשמור על האורך!" ואחרי כל תספורת אני מרגישה ממש שהשיער נראה טוב ובריא- זאת הדרך הנכונה להאריך את השיער- ככה הוא יגדל בריא יותר וחזק יותר.

אמפולה חודשית (יש כאלה שעושות אפילו שבועית!) אני משתמשת באמפולה של Kadus, עושים אותה עם פן ואסור לחפוף שבוע- ומילה שלי – אני גם לא רוצה לחפוף בסוף השבוע- השיער כל כך רך!! כאילו חזר אחורה ונהיה מושלם לפני מסכת התעללויות של צבע פנים והחלקות.- בהחלט ממליצה לפחות לנסות פעם אחת.
זה עולה לי כ70  ₪ כולל הפן.
 
ניתן גם לעשות אמפולה לעצמך בבית – אני לא ניסיתי כי אני די מרוצה מהספרית שלי.
(לגרות במרכז אשמח למסור פרטים עליה באישי)
 

 

*אציין שלא קיבלתי שום מוצר מחברה, התמונות הגיעו מיח"צ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה